Spørsmål om ditt abonnement - Olivita
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	




























































































		
	
		

		

			
	







		
		

	
		


	





	

	
Tore Møller
Tore Møller
Kan jeg endre intervallet på abonnementet?

Klart det, vi tilpasser foresendelsesintervallene til ditt forbruk. Ring kundeservice på telefon 464 33 000 eller send e-post til kundeservice@olivita.no

Er det bindingstid på abonnementet?

Nei, men du må si fra senest 10 dager før du får neste forsendelse. Ta utgangspunkt i fakturadatoen på din siste faktura og beregn 10 dager før neste forsendelse som er 2 måneder etter fakturadato.

Er det angrerett på abonnement?

Ja og nei.
Ved bestilling av abonnement gjelder angreretten for den første leveransen som beskrevet i Angre- og returrett ved engangskjøp.

Da produktet er det samme gjelder ikke returretten for påfølgende forsendelser i abonnement. Velger kjøper likevel å returnere en av de neste forsendelsene vil kjøper med mindre annet er avtalt motta en faktura for returomkostninger. Forsendelser som returneres via postoppkrav eller med rekommandert sending vil ikke bli hentet.

Hva er fordelene med avtalegiro?

Du sparer penger – kr. 40 på hver forsendelse. Frakten spanderer vi 🙂

Du unngår purringer – Regningene dine betales alltid i tide og du unngår purringer og gebyrer.

Ingen KID – Du trenger ikke å forholde deg til lange KID-nummer og annen betalingsinformasjon.

Det er enkelt – Banken sørger for at regningene betales automatisk på forfallsdato.

Du får full oversikt – Du har full oversikt og kontroll med din konto i nettbank eller på kontoutskrift.

Fleksibelt – Du kan endre både forfallsdato, beløp og belastningskonto, i tillegg til at du kan stoppe den.

Hvordan kan jeg få avtalegiro?

Oppretter du Avtalegiro – spanderer vi frakten (kr. 40)

Alternativ 1: Opprett AvtaleGiro på vår hjemmeside – Vi har en løsning for elektronisk avtaleinngåelse som gjør det mulig for deg å inngå avtale her og nå. Gå inn på følgende lenke. Passord og brukernavn fikk du tilsendt via e-post etter din første ordre. Finn KID nummeret på din siste faktura fra oss.

Alternativ 2: Opprett avtale nå – i din nettbank – Logg deg inn i nettbanken din og finn oss som tilbyder av AvtaleGiro i nettbanken.

Alternativ 3: Tilbud i nettbanken – Når du betaler din neste regning fra oss, vil du i de fleste nettbanker bli spurt om du ønsker å opprette en AvtaleGiro-avtale. Ved å akseptere tilbudet opprettes avtalen. Du får beskjed når avtalen trer i kraft og må betale regninger tilsendt i posten som normalt inntil avtalen er aktivisert.

Alternativ 4: Kontakt banken – Kontakt din bank direkte for å opprette AvtaleGiro.

Alternativ 5: Kontakt oss direkte – Du kan også ta kontakt med oss så sender vi deg en avtale som du signerer og returnerer portofritt til oss, så tar vi oss av resten.

Kan jeg endre forfallet på avtalegiroen?

Har behov for å stoppe eller endre betalingen kan du gjøre dette i nettbanken eller kontakte din bank. På forfall belaster banken kontoen din, og du vil kunne kontrollere at regningen er betalt i nettbanken.

Får jeg beskjed før fakturaen forfaller?

Før forfall vil du motta varsling med beløp og dato om kommende trekk, så det eneste du trenger å passe på er at det er penger på konto.